Моя подорож Синою

ПІДЧАСОВА Світлана,спеціально для turne.ua
Спільно з Оператором " Туристичний Лідер "

Так, це була чудова, чудова, приголомшлива подорож. Дуже важко з чогось почати, тож почну з початку.

Перше, що мене вразило, була пустеля. Вперше я побачила її з літака. Це є великі-величезні простори нічого. Тільки червоні пагорби і подекуди русла пересохлих річок. Пейзаж настільки незвичний, що створюється враження якоїсь ірреальності. Здається, що ти в якомусь незрозумілому місці може бути на будівництві, але те, що це природний ландшафт, уявити неможливо. Так само, як неможливо уявити, що там живуть люди. У це мені досі віриться, т.к. нічого, на мою думку, придатного для житла я не бачила.

Літак сідає біля невеликого будиночка майже прямо на пісок. Тут же тебе зустрічає ціла юрба красенів-арабів. На 15 осіб прилетіли були 10 туристичних агентств і близько 20 службовців аеропорту. При цьому на паспортному контролі примудрилися зібрати чергу, відсилали людей то до одного віконця, то до іншого, голосно перемовлялися між собою незрозумілою мовою і всіляко метушилися. Приємно нагадало про батьківщину. Схід.

Тури до Туреччини

У готелі в перший же день безупинно гасло світло, за тиждень зіпсувалися лампа, телефон і туалет, але це все дрібниці. Нам готель видався дуже комфортним. Особливо – обслуговування. Щоранку з 7 та кожної години до нас приходив покоївка та щось казав. Дня через два ми зрозуміли, що він говорить англійською, а саме “May I make up the room?” З номера неможливо вийти, відразу змінюють рушники, застилають або розстеляють ліжка, щось підмітають і пересувають.

Цілком кльові ресторани: на березі басейну - буфет, де можна було наїдатися на кілька днів, на березі моря - романтичні рибні страви, ресторан індійської дуже гострої кухні. До кінця нашого перебування ми виявили ще безліч дрібних кафе на пляжі та біля басейну, у тому числі лавку прикрас, де можна було лежати на подушках, пити каву турецькою та курити кальян. Курити кальян Костик відмовився.

Прекрасна територія з пляжем, пальмами, басейнами, парасольками та тінню – справжній оазис. Але найголовніше це, звісно, море. Найчистіша тепла вода, дуже солона, можна годинами лежати на ній не занурюючись, причому в будь-якій позі. Або сидіти під парасолькою, дивлячись на водну гладь і зграї рибок, що "літають", що вистрибують з неї. Це місце знаходиться на затоці, з обох боків відокремленого горами – з одного боку єгипетськими, з іншого – йорданськими. Гори складаються з великого піску і дрібного каміння сіро-буро-малинового кольору і дуже красиво виглядають на заході сонця. На жаль, на сході їх не побачити.

Тури до Єгипту

Схід сонця ми зустрічали на горі Мойсея. Це та гора (з Біблії, здається, Хореб), де Мойсей активно спілкувався з Богом, отримав від Нього 10 Заповідей, побачив диво Неопалимої Купини (здається, російською так називається) і отримав вказівку врятувати євреїв. Власне, Синою вони й блукали, не пам'ятаю скільки років. Наше сходження на цю гору було не таким довгим, але теж досить болючим. Справа в тому, що у нас із взуття були тільки тапочки на тоненькій підошві, у мене навіть ганчірковій. У такому взутті дуже важко було йти по камінню, втім після цього походу його довелося викинути. Але ми мужньо все ж піднялися і спустилися, хоча вздовж усієї дороги стояли бедуїни і наполегливо пропонували верблюдів. Своє сходження ми почали о другій годині ночі, озброєні ліхтариками, та годині о 5 були на вершині. Там було дуже вітряно, холодно, і виявився цілий натовп народу. Все це нагадувало якийсь хіппівський табір: люди сиділи, стояли, лежали, декому вдавалося навіть спати. Люди продовжували перебувати, і до світанку зібралося чоловік 200. О 5 годині почало світати, небо стало змінювати колір, здається, воно побувало всіх кольорів палітри, і до 6 було зовсім світло. Костик сказав, що сонце вже, мабуть, не зійде, і ми вже зібралися спускатися, але тут почули вигуки і клацання фотоапаратів, і побачили, як червона куля вивалилася з-за гори і швидко поповзла вгору. Це було, дійсно, дуже красиво, і вид на гори і море, що відкрився, був зовсім чудовий, але, чесно кажучи, нічне зоряне небо вразило мене більше. Такої кількості зірок та такої яскравості я ніколи не бачила.

Біля підніжжя гори знаходиться православний чоловічий монастир, що підкоряється грецькій церкві. Взагалі ми зустріли дуже багато православних християн, які живуть у Синаї, але всі вони стверджували, що це велика рідкість. Монастир дуже давній з якогось V століття і має дуже багату історію. На його території знаходиться колодязь, біля якого Мойсей зустрів свою майбутню дружину та власне Неопалиму Купину. За весь цей час у періоди численних воєн у Синаї, монастир був під заступництвом і мусульман, і Наполеона, та інших загарбників - і практично не був пограбований, якщо не брати до уваги наполеонівської охоронної грамоти, сліди якої губляться між Туреччиною, Росією та Британським музеєм. Тут збереглися і настінні розписи, і мозаїки, і бібліотека, і чудова колекція ікон VII-XI століть. На жаль, не все доступне для огляду. Це виявилася дуже цікава екскурсія, і досить несподівано теософська, ми вирушали просто до пішого походу. У сенсі пізнавальних екскурсій можна було ще поїхати до Йорданії в місто Петру, де, судячи з фотографій, знаходиться красивий храм, вирубаний у скелі. Але одноденна поїздка по спеці таки дуже втомлива, та й часу ми мали небагато.

Тури до Угорщини

Після прогулянки горами нам уже розхотілося йти в Кольоровий каньйон, хоча, кажуть, там дуже гарно, а ми вирішили провести вечір із бедуїнами. І не помилилися, - вечір був чудовий. На заході сонця, коли вже повіяв прохолодний північний вітер з пустелі, ми вирушили пісками на джипі, а потім пересіли на верблюдів. Це просто чудово: верблюд (точніше, дромадер) йде дуже повільно, не поспішаючи переставляючи свої тоненькі ніжки (а коли лежить, то нагадує коника, назад стирчать гострі коліна) і, зупиняючись поїсти колючок, які дуже рідко, але все ж таки зустрічаються в пісках . Це дивно, як він може їх їсти, втім, він навіть їсть картон. Близько години каталися ми на верблюді невеликою долиною між двома гірськими хребтами. З верблюжої спини відкривався вид на гори в променях заходу сонця і моря. Мій верблюд був найшвидший - він біг першим, кидався до всіх колючок, а іноді голосно кричав, Костик же верблюд був найшкідливішим - не хотів їсти, відставав і одного разу мало не ляг мого, коли той підкрався до нього ззаду. Коли ми повернулися, бедуїни вже натягли тент, розстелили килимки та приготували вечерю: дуже смачний бульйон, рис та смажене м'ясо, наскільки ми зрозуміли якогось водного буйвола. Однак, як нам сказали, це не типова для бедуїнів вечеря, - не часто їм вдається поїсти м'ясо. Після вечері ми трохи прогулялися та розташувалися на килимках спостерігати вже приголомшливі зірки і слухати різні розповіді про Єгипет. І тут нам розповіли, що в цій, здавалося б, безлюдній пустелі живуть кролики, лисиці, шакали, яструби, змії та скорпіони – компанія дуже мила. Після такого оповідання все вже не виглядало таким невинним, темні гори здавались зловісними, і ми були раді повернутися додому.

З катанням на верблюді може зрівнятися лише пірнання із дельфіном. За 5 км від нашого пансіонату в порту живе дикий дельфін, який чомусь не спливає. Говорять, його врятував якийсь рибалка, і він щодня припливає до нього. Така собі казка про Золоту рибку. Проте, рибка, справді, золота, - тепер вони, мабуть, непогано заробляють. Щодня туди приїжджає чимала кількість людей, щоб попірнати. Мені так і не вдалося це зробити - чи вода занадто щільна, чи я занадто малощільна. Але дельфін пропливав буквально поряд зі мною, а Костик його навіть погладив.

Тури до Чехії

На жаль, про те, що це дійсно кораловий курорт, ми згадали тільки під кінець перебування після пірнання з аквалангом. Так, аквалангісти – це добре! Чесно кажучи, я дуже побоювалася пірнати, але коли ми поринули (максимально ми були на 9-метровій глибині), і я побачила підводний світ, я забула про все, у тому числі страх. Це приголомшливе, захоплююче, збуджуюче видовище. Риби різного розміру, форми, забарвлення, різнокольорові корали, шовковисті та бархатисті водорості. Я ніколи навіть не могла собі уявити, що буквально поряд з берегом йде зовсім інше життя: довжелезні риби-голки, круглі плямисті смішні рибини, які при дотику надуваються міхуром, у виїмках у камені сидять маленькі, але дуже зубасті морени. Бачили ми й отруйних риб, дотик яких дуже небезпечний, але виглядають вони дуже красиво: у них довгі смугасті хвости і плавці. Здається, вони називаються риба-півень. Кілька разів ми запливали у зграї маленьких рибок. Це дуже смішно, рибки мелькають перед очима, а коли застигають, нагадують картинку. Нам так сподобалося, що всі дні, що залишилися, ми брали маски і пірнали просто з масками і трубками. Там було ще кілька рифів за 15 хвилин ходьби. Вода настільки чиста (що досить дивно, тому що пустелі дуже брудні, особливо вздовж дороги), що я, не занурюючись (у мене з цим якось не складалося), бовталася на поверхні і бачила всю товщу води до дна , коралові рифи та всіх морських мешканців. Втім, за кілька метрів від берега був камінь, і там, на півметровій глибині, можна було побачити майже всі види риб, включаючи отруйних. Навіть плавати не треба було: просто ходити піском, засунувши голову у воду.

Тури по Україні

Мабуть, підводне плавання було найяскравішою подією, хоч і зірки, і гори, і піски, і православний монастир у пустелі – все це були абсолютно нові, оригінальні та несподівані враження, а верблюдів тепер люблю майже так само, як собак.

Не хочу сказати, що Сінай - це єдине можливе місце для відпочинку, але дуже кльове, і побувати там дуже здорово. Всім раджу.

Попередня стаття
Наступна стаття
Дізнайтеся про тури першими!
Підпишіться на розсилку. Мандруйте з Турне.